Imitant el model europeu, ciutats com ara Zaragoza, Sevilla, Barcelona o Mérida, així com municipis valencians com Paterna, Dènia o Vila-real, ja fa anys que oferixen als seus habitants un sistema de bicicletes públiques de qualitat. Un mitjà de transport especialment atractiu per a la joventut, per ser una alternativa de movilitat urbana econòmica, neta i que a més a més fomenta la cultura de l’esport.
Encara que la ciutat de València arriba tard amb esta iniciativa de transport públic, necessària i demanada des de fa temps per les associacions de ciclistes i diversos col.lectius juvenils de la capital, entre altres, és d’agraïr que per fi la ciutadanía puguem gaudir dels avantatges que oferix este vehicle de dues rodes.
Però, tot i que enguany s’han començat a vore en diferents punts de la ciutat estacionaments d’estes bicicletes, gestionats per l’empresa JCDecaux, qui utilitzem regularment este pragmàtic mitjà de transport, trobem greus deficiències alhora de circular i de moure’ns en bicicleta per València.
En els últims anys, les inversions destinades a millorar i ampliar els kilómetres de carril-bici de València, procedixen principalment de les aportacions del PlanE, que si bé han aconseguit millorar la movilitat, continua siguent urgent el desenvolupament d’una completa xarxa ciclista en la ciutat.
D’altra banda, sorprén que, havent-hi esta manca de kilómetres de carril-bici, recentment l’ajuntament haja aprobat una ordenança municipal que prohibix al col.leciu ciclista circular per les voreres del carrer, obligant-nos a fer-ho per una calçada altament congestionada de cotxes que circulen a tota velocitat.
A més, cal denunciar que, de moment, es conten per milers els ciutadans i ciutadanes de la ciutat que passarà molt de temps fins que dispossen als seus barris, situats a la perifèria, d’aquest tipus de transport públic útil i barat. Com es sabut, ara per ara l’ajuntament no es caracteritza per fer de València una ciutat cohesionada socialment i en quant a qualitat de vida.
Finalment, no deixa de donar llàstima el fet que aquest sistema de transport públic no arribe al nivell del d’altres llocs, a on el govern local l’oferix amb una gratuïtat del 100%, conscients de l’agraïment que la gent jove farà d’este detall.
En resum, de segur que el sector turístic, i potser també molta gent interessada, celebraran l’arribada de la bicicleta pública a València, però tenint en compte que s’hauràn de corregir els, hui día, massa errors que perjudiquen diàriament al col.lectiu ciclista valencià.
Encara que la ciutat de València arriba tard amb esta iniciativa de transport públic, necessària i demanada des de fa temps per les associacions de ciclistes i diversos col.lectius juvenils de la capital, entre altres, és d’agraïr que per fi la ciutadanía puguem gaudir dels avantatges que oferix este vehicle de dues rodes.
Però, tot i que enguany s’han començat a vore en diferents punts de la ciutat estacionaments d’estes bicicletes, gestionats per l’empresa JCDecaux, qui utilitzem regularment este pragmàtic mitjà de transport, trobem greus deficiències alhora de circular i de moure’ns en bicicleta per València.
En els últims anys, les inversions destinades a millorar i ampliar els kilómetres de carril-bici de València, procedixen principalment de les aportacions del PlanE, que si bé han aconseguit millorar la movilitat, continua siguent urgent el desenvolupament d’una completa xarxa ciclista en la ciutat.
D’altra banda, sorprén que, havent-hi esta manca de kilómetres de carril-bici, recentment l’ajuntament haja aprobat una ordenança municipal que prohibix al col.leciu ciclista circular per les voreres del carrer, obligant-nos a fer-ho per una calçada altament congestionada de cotxes que circulen a tota velocitat.
A més, cal denunciar que, de moment, es conten per milers els ciutadans i ciutadanes de la ciutat que passarà molt de temps fins que dispossen als seus barris, situats a la perifèria, d’aquest tipus de transport públic útil i barat. Com es sabut, ara per ara l’ajuntament no es caracteritza per fer de València una ciutat cohesionada socialment i en quant a qualitat de vida.
Finalment, no deixa de donar llàstima el fet que aquest sistema de transport públic no arribe al nivell del d’altres llocs, a on el govern local l’oferix amb una gratuïtat del 100%, conscients de l’agraïment que la gent jove farà d’este detall.
En resum, de segur que el sector turístic, i potser també molta gent interessada, celebraran l’arribada de la bicicleta pública a València, però tenint en compte que s’hauràn de corregir els, hui día, massa errors que perjudiquen diàriament al col.lectiu ciclista valencià.
6 comentarios:
Dóna gust anar per ciutats com Sevilla o Barcelona i veure la gent gaudint del servei de bicicletes.
Passejant per València te dones conter que cada vegada més gent utilitza la bicicleta (començant per que hi ha carril bici, cosa impensable en altres municipis) i que feia falta un servei com aquest. Que sigui deficient o no depèn de les ganes de treballar (sobretot treballar pels joves) de l'ajuntament, i tots sabem que d'això els falta una mica encara.
Molt d'acord... Per anar a la universitat des de ma casa he de passar per una "ciclo-calle", en la que ningú respecta els 30 km/h que indica la senyal...
A més, hi han carrils que terminen de sobte...
En la meua opinió, el sistema de bicicletes es una bona proposta per als valencians, a més d´ecològica i econòmica, facilita temps als ciutadans frent a altres mitjans de transport, com els autobusos. També opine q es una bona iniciativa per a fer un mínim d´ esport en aquesta epoca en que les obligacions al treball i la vida sedentaria es troben a l´ordre del dia.
No obstant això, aquest sistema es deficitari no més en el que ha dit Carlos al seu article. Per a mí també es un problema el poc de temps del que dispossem gratuit (mitja hora des que et portes la bicicleta) unit al fet de que en llocs molt transitats no trobes vehicles disponibles o en pocs transitats es troben totes les bicicletes i no pots deixar-la. Aquest fet fa que probablement tingues que pagar diners perquè el temps continua passant).
En resum, m´agrada que dispossem d´aquest servici que té tantes coses positives, i espere el sistema resoldre amb el temps els problemes que entranya.
La cuestion es quejarse por todo...si lo ponen mal, si no lo ponen mal tambien.
La cuestion es quejarse por todo...si lo ponen mal, si no lo ponen mal tambien.
ni los ciclistas, ni los conductores de vehiculos de motor (coches, motos, autobuses, etc. ...) de esta ciudad estan preparados para este servicio. No respetan a los que nos gusta andar por esta ciudad, su tamaño y clima lo permite y es una forma tan ecológica, sana y barata de moverse como las bicis...estoy cansado de ir esquivando bicis por la acera y los que cuando circulan por la calzada no respetan los semáforos, ni los pasos de peatones ni la dirección por las que circulan.
Publicar un comentario