13 de noviembre de 2012

Estic fart!



Tinc 22 anys, estudie i, quan es pot, treballe per guanyar alguns diners. Gairebé no tinc vicis, llevat de la política, però m’agrada pensar que, poc a poc, vaig creixent i convertint-me en adult. Espere viure prompte com a psicòleg, independitzar-me i, tal vegada, tindré temps per viatjar i formar una família. Almenys, així ens deien de xicotets que podria ser la nostra vida, més o menys.

Demà serà la tercera vegada que participaré en una Vaga General. Sempre ho he fet per convicció ideològica, però crec que hem arribat a un punt en que, són tantes les raons per indignar-se, cabrejar-se, i és tan insuportable que l’atur, els desnonaments i la misèria estiguen acabant amb tot el que s’ha anat conquistant, tots els drets i l’avantprojecte d’un Estat del Benestar que s’estan carregant, que cal una reacció contundent.

Ja estic més que fart de tanta retallada en la meua Sanitat i Educació públiques, que no tenen res a vore amb la crisi, i d’escoltar que vaig a viure pitjor que els meus pares. Per què no retallen els mestres de religió, el pressupost militar o el de la Casa Reial?! Per què no pujen els impostos, però als de l’Ibex 35 i dels paradisos fiscals, als grans patrimonis, fortunes i luxes que no paguen?! D’això, no interessa que parlem.

No vull anar-me’n, ni emigrar, ni vull que m’obliguen a ser un ni-ni, per no tindre expectatives ni oportunitats. Estic estudiant perquè es suposa, diuen, que així tindré un treball digne. Però amb més d’un 50% d’atur juvenil -la majoria amb massa qualificació i estudis!- i amb uns Governs del PP bufats de majoria absolutista parlamentària, irreal al carrer, ens condemnen a la desesperació més absoluta i dinamiten el nostre projecte de vida.

L’única eixida que ens queda és lluitar, perquè només lluitant es canvien les coses. Sense por i sense haver d’agenollar-nos més. Ja n’hi ha prou de mentides i retallades. El nostre major enemic, és la indiferència. Per això faig vaga demà, per defensar els meus drets, i també els teus.

No hay comentarios: